Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19
                                

Marek "Markinson" Napierała


Mało jest gier komputerowych do których wracałoby się tak chętnie jak do klasycznych "planszówek". Jeszcze kilka(naście) lat temu za pewny można by uznać fakt, że w XXI wieku gry planszowe odejdą w zupełne zapomnienie. Jednak ciągle są. Magia "gier bez prądu" nie zgasła i wydaje się trzymać cąłkiem nieźle. Bo w końcu nie ma to jak partyjka Monopoly lub Scrabble gdy robisz wszystko byleby tylko nie uczyć się do sesji ;)



WOJNA ZNOWU WYBUCHA
Pierwowowzorem gry Axis & Allies (A&A) była właśnie gra planszowa - jedna z tych, które wydają sie nigdy nie starzeć. Przy pomocy pionków i kostki Ty rozstrzygałeś o losach II Wojny Światowej. Gra pierwszej adaptacji na PC doczekała się w 1998 roku. Przedsięwzięcie z dopracowaną sztuczną inteligencją i sprawnym trybem dla wielu graczy zakończyło się sukcesem. Możnaby się zastanowić po co naprawiać coś co nie jest zepsute - zwłaszcza, że jak pokazuje historia w wielu przypadkach tylko to zaszkodziło. Jednak jeśli za adaptację zabiera się TimeGate, autorzy uznanego RTSa Kohan to nie wróży źle tej grze. W nowym wydaniu A&A (Anonymous & Alkoholics ;) ) do przejścia będziemy mieli 24 misje obejmujące największe historyczne bitwy i kampanie II wojny. W grze nie wybierzesz pojedynczego kraju, którym chcesz walczyć.

(kliknij aby powiększyć)


Na samym początku opowiesz się po stronie aliantów lub państw Osi i wtedy, w zależności od dokonanego wyboru, do dyspozycji będziesz miał siły pięciu największych światowych mocarstw - Związku Radzieckiego, Niemiec, Anglii, Japonii i Ameryki.



JAWOHL KOMENDANT!!!!
W grze nie wcielisz się w anonimowego dowódcę. Do wyboru będziesz miał największych dowódców znanych z lekcji historii. Napotkasz tu takie nazwiska jak: Eisenhower, Rommel, Zhukov, Patton czy Yamamoto. Pod swoją komendą będzisz miał jednostki lądowe, wodne i latające. Jak to w RTSach, każda ze stron będzie miała swoje specjalne umiejętności, takie jak: fale kamikadze Japończyków, niszczące statki wroga. Rommel pokaże co znaczy Blitzkrieg w wykonaniu jego sił pancernych a Zhukov błyskawicznie wezwie dodatkowe jednostki piechoty.
Wątek ekonomiczny gry wygląda zupełnie jak w innych tytułach i opiera się na zbieraniu zasobów i zajmowaniu neutralnych miast na mapie. Tracąc magazyn Twoje jednostki nie będą mogły poruszać się sprawnie i stracą znacząco na sile ognia. Przerwa w dostawach może zaowocować brakiem możliwości ich naprawy. Magazyny jak i budynki będą mobilne, co oznacza, że jeśli znajdą się pod obstrzałem, powinny być przesunięte w inne miejsce. Rozój technologiczny jest również jednym z aspektów gry. Przywołuje to wspomnienie Age of Empires, bo równiez tutaj będziesz mógł rozwijac bronie i umiejętności oraz z czasem odblokowywać bardziej zaawansowane jednostki i budowle.



DRIZITEM I BRONIĄ
Autorzy przewidzieli naprawdę rozbudowany arsenał. Na przykład samej piechoty i wojsk pancernych jest po kilka rodzajów. Każda z wielu różnych jednostek ma inne opancerzenie, a na dodatek są jeszcze wyspecjalizowane dywizje a nawet inżynierowie. A do tego jak wspomniałem wcześniej w grze wystąpią ponadto wojska lądowe i morskie. Poza samą kampanią będziesz mógł rozegrać pojedynczą bitwę, w której będzie mogło wziąć udział do ośmiu armii.
Zapowiada się nie lada gratka dla wielbicieli RTSów i historii. Biorąc udział w największych bitwach, będziesz mógł zmienić bieg historii już w listopadzie bo wtedy gra ma pojawić się na sklepowych półkach.





  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19